Service & försäljning och Ölutbildning mellan
För dig som både vill förbättra gästbemötandet och få tips och råd hur du kan öka försäljningen, men också vill veta mer om öl.
När man jobbar i krogbranschen är bemötandet en otroligt viktig del i att göra ett gott intryck och skapa en helhetsupplevelse.
Här får du också lära dig om vilka olika öltyper som finns och hur den ska serveras.
En utbildning för dig som vill lära dig massor om öl.
Denna heldagsutbildning ger dig kunskap i hur du på bästa sätt bemöter dina gäster och ger dig förståelse för kopplingen mellan god service och ökad försäljning och som vill lära dig mer om öl.
När man jobbar i krogbranschen är bemötandet en otroligt viktig del i att göra ett gott intryck och skapa en helhetsupplevelse. Om gästen känner sig väl omhändertagen, är chansen stor att de vill återvända till din restaurang. Varje kontakt är ett tillfälle att stärka relationen med gästen.
Den här utbildningen ger dig kunskap i hur du på bästa sätt bemöter dina gäster och ger dig förståelse för kopplingen mellan god service och ökad försäljning.
Ger dig också god kunskap om vad öl är, vad som skiljer olika ölstilar åt, hur råvaror påverkar ölen, vilken öl som passar till vilken mat och hur den ska serveras.
Det krävs ingen förkunskap. Vi varvar teori med provningar.
Utbildningens innehåll:
- Bra respektive dålig service
- Bemötande och gästkontakt
- Hur vi arbetar med försäljning
- Handfasta tips på merförsäljning
- Ölets historia
- Ölets råvaror
- Servering
- Mat och öl i kombination
- Ölstilar