Att skapa mervärde för gästen genom god service och bemötande är viktigt för alla som jobbar på krogen, särskilt de som möter gästerna.
Här lär du dig att förbättra gästbemötandet och får tips och råd hur du kan öka försäljningen.

”Har ni tänkt på att den första man möter i restaurangen kan höja eller sänka hela upplevelsen?
Till och med maten kan smaka sådär om folk man möter är sådär.”
Citat av Elaine Eksvärd, retoriker och författare till bl a boken Snacka Snyggt
När man jobbar i krogbranschen är bemötandet en otroligt viktig del i att göra ett gott intryck och skapa en helhetsupplevelse. Om gästen känner sig väl omhändertagen, är chansen stor att de vill återvända till din restaurang. Varje kontakt är ett tillfälle att stärka relationen med gästen.
Den här utbildningen ger dig kunskap i hur du på bästa sätt bemöter dina gäster och ger dig förståelse för kopplingen mellan god service och ökad försäljning.
DELOMRÅDEN:
• Service
• Försäljning
• Merförsäljning
UTBILDNINGENS INNEHÅLL:
• Bra respektive dålig service
• Bemötande och gästkontakt
• Hur arbetar vi med försäljning
• Handfasta tips på merförsäljning
• Hur behandlar vi klagomål
Kursen är ca 2 timmar. Kursintyg ingår.
Denna kurs kombineras med fördel med någon av våra Ölutbildningar.
Några ord från kursdeltagare om vår utbildning om service- och försäljning:
”En påminnelse om att gästerna kommer först och att kunskap är viktigt för att kunna ge bra service!”
”Otroligt bra! Nya tips om försäljning, merförsäljning och vikten av kunskap! Gästen är fokus!”
”Mycket bra utbildning. Viktiga saker att prata om som man själv inte alltid tänker på.”