Service & försäljning
Skapa mervärde genom bra bemötande och god service
För dig som vill förbättra gästbemötandet och få tips och råd hur du kan öka försäljningen.
”Har ni tänkt på att den första man möter i restaurangen kan höja eller sänka hela upplevelsen? Till och med maten kan smaka sådär om folk man möter är sådär.”
– Citat av Elaine Eksvärd, retoriker och författare till bl a boken Snacka Snyggt
När man jobbar i krogbranschen är bemötandet en otroligt viktig del i att göra ett gott intryck och skapa en helhetsupplevelse. Om gästen känner sig väl omhändertagen, är chansen stor att de vill återvända till din restaurang. Varje kontakt är ett tillfälle att stärka relationen med gästen.
Den här utbildningen ger dig kunskap i hur du på bästa sätt bemöter dina gäster och ger dig förståelse för kopplingen mellan god service och ökad försäljning.
Delområden:
- Service
- Försäljning
- Merförsäljning
Utbildningens innehåll:
- Bra respektive dålig service
- Bemötande och gästkontakt
- Hur arbetar vi med försäljning
- Handfasta tips på merförsäljning
- Hur behandlar vi klagomål
Kursen är ca 2 timmar. Kursintyg ingår.
Denna kurs kombineras med fördel med någon av våra Ölutbildningar.