Restaurangbranschen, en bransch med otroliga möjligheter att rädda både planet, plånbok och personal.
Vad är en hållbar krog-bransch? Handlar det om krav-certifieringar, bara erbjuda vegetariska rätter eller vad handlar det om? Är det dyrt att ställa om? Eller krångligt? Nej, nej, nej och åter igen nej.
Det är precis som med allt annat. Innan man kan balansera hela brickan med öl, så känns det rätt svårt. Men övning ger färdighet, och har man någon som visar hur, så blir det så mycket lättare.
Det här är utbildningen för dig som vill dra nytta av att arbeta mer hållbart för att bli lönsammare och mer konkurrenskraftig.

Efter workshopen så har du flera verktyg för att arbeta mer hållbart utan att tumma på lönsamhet eller göra kostsamma investeringar och förändringar.
Du kommer få en bättre förståelse kring vad hållbarhet innebär, hitta era ”lågt hängande frukter” där ni kan göra skillnad direkt och börja gräva där ni står. Oftast leder hållbarhetsarbete till kostnadsbesparingar och mer klirr i kassan.
UTBILDNINGENS INNEHÅLL • Begrepp och definitioner inom hållbarhet • Efterfrågan på hållbara produkter och tjänster från era målgrupper • Ekologisk, social- och ekonomisk hållbarhet • Greenwashing/greenhushing • Hållbarhetens betydelse för varumärket • Kartläggning • Konkurrenter och omvärld • Mål • Policy • Spelplan, det vill säga, vad det är vi har att förhålla oss till
Utbildningen leds av Anna Stadig, affärsutvecklare inom en rad olika områden så som hållbarhet och digitalisering, med inriktning mot besöksnäringen.