Schysst Krog

Schysst Krog är en utbildning för alla som jobbar inom restaurarangbranschen.

​​​​​​​Hur skapar vi den bästa arbetsplatsen? Jo, tillsammans! Alla har vi ett ansvar för vår arbetsmiljö och påverkan på arbetskulturen.

Utbildningen baseras till stor del på gruppdiskussioner om hur vi hanterar gäster som inte alltid behandlar oss på ett schysst sätt.
Vi tar även upp hur vi är mot varandra och hur vi får, och inte får, behandla varandra på jobbet.

Utbildningen vänder sig till alla, både medarbetare och ledare.

Vi som jobbar i restaurangbranschen möter ibland människor som inte behandlar oss på ett korrekt sätt.
Vi vill ju att våra gäster skall vara nöjda och återkomma till vår restaurang, men ibland händer saker som resulterar i missnöje. Men bara för att man är missnöjd så får man inte säga eller göra vad som helst. Eller?
Arbetsmiljön påverkar också gästernas upplevelse. Medarbetare som trivs stannar kvar och gör också ett bättre jobb.

DELOMRÅDEN
 • Vad menas med Schysst krog?
 • Gäster, ett eget kapitel
 • Så skapar vi en arbetsmiljö där alla vill vara och stanna kvar
 • Policys, så ser vårt gemensamma ansvar ut
UTBILDNINGENS INNEHÅLL
 • Vad menas med kränkning? Vem avgör?
 • Vad tycker vi här på vår arbetsplats, är vi överens om hur vi skall vara med varandra?
 • Vad säger lagen?
 • Hur hanterar vi gäster som går över gränsen?
 • Kollegor, hur är vi mot varandra?
 • Lite får man väl tåla…eller?
 • Hur kan vi ta stöd av varandra?
 • Så vad gör vi åt det? Hur kommer vi vidare?

Kursen är ca 2 timmar. Kursintyg ingår.

Denna kurs kan med fördel kombineras med andra utbildningar, i synnerhet Service & försäljning.

Några ord från kursdeltagare om utbildningen Schysst krog:

”Skönt att någon våga ta upp och prata om så känsliga ämnen.”

”En tankeställare! Vi har alla ett gemensamt ansvar!”

”Lärorik och intressant! Kommer att tänka mer på hur och vad jag säger till mina arbetskamrater.”